Régebbi cikkek: Épületleírás - A híd

2010.07.07. 13:53
|
Szerző: Foli
|
Szólj hozzá!

Az alábbi cikket Sadypisten írta a Stickmagazin 5. számában

A híd, ami a Stickman újonnan ásott kanálisának két partját köti össze, Alex külön kérésére készült, mikor az event előkészületeit rakosgatta össze.


Az egész előkészület egy markolóval kezdődött. Míg a két hétig tartó események le nem játszódtak, mindenből csak annyit lehetett észrevenni, hogy szélesedett, mélyült a két part közti árok. A híd csak a teljes esemény lejátszódása után jelent meg, akkor viszont oszlatlan sikert aratott a játékosok körében.

Amikor Alexszel a híd lehetőségeit fontolgattuk, néhány adatra volt szükségem tőle. A Hummer és a Tech oldali antigravitációs jármű pontos mérete volt az első, amit modellezés szempontjából meg kellett tudnom. Emellett kaptam tőle egy nagy felbontású képet a Stick-szigetről, amin egy egyszerű paintben húzott vonallal meg tudtam állapítani a híd szükséges hosszát.

Mikor a modellezésbe belekezdtem, Alex fejében egy egyszerű, szinte tákolmánynak nevezhető híd jelent meg. Akkor álltam elő a függőhíd ötlettel, amit eleinte kicsit kétkedve fogadott, mert hát egy ötven méteres résre minek is akkora építmény. Végül csak lemodelleztem, először mindenféle sérülés nélkül. A modellezésnél kicsit csaltam. Az emberek nagy többsége - ha függőhídról beszélnek neki -, a Golden Gate Bridge-re gondol, ami elég hosszú ahhoz, hogy a bolygó felületi görbületét is felvegye. Mivel egy elég rövid távot akartam áthidalni egy kimondottan nagy fesztávokra tervezett híddal, ezért a pályát meghajlítottam, ezzel a görbület illúzióját keltve, a látszólagos hossz növelése miatt. Egy kis optika csalódás, de szerintem hasznos. Meg lehet nézni, le lehet mérni, nem olyan hosszú a híd, mint amilyennek látszik.

Elhelyeztem a roncsokat, néhol deformáltam az útpályát, az elválasztó betonkordont pedig több helyen szétcsúsztattam, elmozdítottam. Ezzel a modell kész volt, már csak a kipróbálása maradt hátra.

Ekkoriban jött ki a játék modolást segítő ojjektumok.ini fájlt tartalmazó verziója. A korábban kapott nagy felbontású térkép segítségével elhelyeztem a megfelelő helyre a kész modellt. Végigmentem rajta terepjáróval, majd feltűnt, hogy nem a megfelelő méretűek a járművek. Mint később kiderült, Alex a járműveknek nem a befoglaló méretét, hanem a középponttól a járművek széléig mért távolságát adta meg. Így egy egyszerű 200%-os méretezéssel (a méret duplájára növelésével) megfelelő méretű lett a behelyezett modell. Így az eredetileg ötven méter hosszúra tervezett híd annak duplája, kerek száz méter lett. Ekkor még egy rozsdás textúra volt a kábelekre húzva, ezt később Alex cserélte le a most játékban szereplő, sokkal újabb hatást keltő, fémes mintára. Nagyjából ennyi volt a modell története, ami a technológiai megvalósítást illeti.

A játékba bekerülés után - nem kis megdöbbenésemre - a híd hamar csatatérré változott. Félreeső helyre került, de mégis a legtöbb játékos ezt a területet rohamozta meg. Akkoriban, míg friss volt a 2.0 verzió elég gyakran feljártam, és kissé egoista módon, de mindig a híd környékére mentem. Mindig találtam ott valakit, néha 6-8 játékos is lőtte ott egymást, szabályos háború ment a híd birtoklásáért.

A sok fedezéknek köszönhetően valódi csaták alakultak ki. Én magam kissé nehéznek találtam a tartóoszlopokra való feljutást, mégis mindig találtam ott valamelyik féltől néhány, a többire vadászó játékost. A legtöbben a híd alatt, főleg annak az újonnan bekerült romok felé eső oldalán harcoltak. A modellem, bár egyszerű, átjutást segítő objektumnak indult - főleg, hogy azt a legnehezebb rajta, leginkább járművel - az egyik legfontosabb, és leglátogatottabb csatatérré vált, - nem tagadom -, legnagyobb örömömre és büszkeségemként.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása