Régebbi számok: Modolás - Képszerkesztés

2010.04.29. 16:22
|
Szerző: Foli
|
Szólj hozzá!

Bocsánat, hogy a héten szinte alig volt új bejegyzés, eléggé sok dolgom volt, viszont ígérem, hogy mostantól visszaáll a régi rend. Kezdetnek jöjjön egy régi cikk, méghozzá a Magazin 2. számából a modolással kapcsolatban. Holnap már rendes cikk lesz =)

A mostani számban a legegyszerűbb fajta modolással, a képszerkesztéssel fogunk megismerkedni. Ezzel egyszerű, de mégis szép dolgokat lehet csinálni.

A következőket tudjuk így átalakítani:
- Jármű skinek
- Épületek textúrái
- Fegyverek textúrái
- Menüelemek, és egyéb kis dolgok

Ezek közül - szerintem - a jármű skinek modolása a legjobb, mert ölni is lehet vele. A többi inkább tesztelésre, látványtervre jó.

A következő fontos pont, maga a program, amivel képet lehet szerkeszteni. Létezik sok ingyenes képszerkesztő, például GIMP,Paint Shop PRO,InkScape. Aztán ott vannak a fizetős programok, mint a Photoshop. De lehet egyszerűen Paint-el is dolgozni, bár én ezt nem ajánlom.

És akkor jöhet a lényeg, maga a képszerkesztés. Fontos, hogy nem képszerkesztési tutorialt írok, tehát úgy láss ennek neki, hogy már valamennyire jártas vagy a témában, vagy ha nem, akkor először ismerd meg az egyik programot.

Jármű skinek:
Ezek a hummer.jpg, kerek.jpg (a hummer kereke), és az antigrav.jpg. Ezek elsőre bonyolultnak tűnhetnek, de felfedezhetőek rajta a jármű jellegzetes részei. Ezek a textúrák a modellek kiterített hálói, szóval minden megvan rajta, ami a modellen is. Másik módszer, hogy az ember új modellt is csinál, és ahhoz saját textúrát, de erről majd egy későbbi számban írok.
Fontos még megjegyezni, hogy a játékban 256x256-os felbontásúak ezek a textúrák, de akármekkorát berakhatsz, ha szebb minőségűt akarsz.

Épületek textúrái:
Ebből elég sok van. Viszont egy textúra több modellen is szerepel, pont ezért nem olyan egyszerű modolni. A másik gond az, hogy mozaik szerűen, ismétlődve vannak ezek a textúrák a modellen elhelyezve, így a módosítás is ismétlődik; nem lehet az épület egy bizonyos részét "átfesteni".

Fegyverek textúrái:
  Minden fegyvernek egy textúrája van, mint a járműveknek. Lehet vele ölni,pont ezért érdekes dolog, hogy az ember kicsit javít a fegyver kinézetén, ha már unja az eredetit. Szintén akármekkora felbontású textúrát be lehet rakni. Itt van egy kép a piros quadomról:

 

Menüelemek, egyéb kis dolgok:
  Sok egyéb dolog van még a data mappában, nem fogom felsorolni, meg lehet őket keresni. Amit érdemes kipróbálni, az a logó szerkesztése. A főmenüben jobb oldalt lent van a 4919 Software logója. Ez a data mappában 4919.png néven van, lehet helyette saját logót tervezni, mint ahogy én tettem:

Még lehet a kurzort, a minimap-en a dolgokat, vagy például a betöltő képernyőt kicserélni.
 

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.