Régebbi Cikkek: Modolás - ojjektumok.ini

2010.05.11. 21:15
|
Szerző: Womi
|
2 komment

A sorozat mai részében egy új lehetőséggel, egy szöveges fájl módosításával fogunk megismerkedni. Ebben a fájlban tárolódik egy épület helye, mérete, és még sok más.

Ez a fájl a data mappában van, mint ahol a legtöbb fájl, ojjektumok.ini néven. Egy szöveges fájl, jegyezettömbbel meg tudod nyitni. A felépítése így néz ki:

[Épület neve]
scalex=1.00 A modell vízszintes mérete
scaley=1.00 A modell függőleges mérete
zone=Épület neve A térkép alatti felirat
special=pantheon Ritka az ilyen, valami speciális dolgot jelöl
terrain=dont Szintén ritka, ezekről majd később
pos=100.00 -100.00 0.00


Az épület neve: Ez egyértelmű, itt azt a nevet kell megadnod, amilyen néven szerepel a modelled a data mappában. Viszont az új épületek berakásáról majd a következő számban fogok írni.
scalex és scaley: Ezeknek az értékeknek a módosításával tudod a függőleges, és vízszintes méretüket állítani. Ha mind a kettőt növeled (ugyan olyan arányban), akkor nagyobb lesz az épület, a formáját megtartva.
zone: Ide azt írsz be, amit akarsz, teljesen mindegy. Az épületek körül zónák vannak, ezt kiírja a térkép alatt, és a képernyő közepén is, ha egy új zónába lépsz be. Ennek csak annyi értelme van, hogy a zónádban kiírja, hogy hány ellenség van. Na de visszatérve a modolásra, ezt a szöveget megváltoztathatod. Lehet nagybetűt, számot, ékezetes betűket használni, csak arra figyelj, hogy ne legyen túl hosszú, mert kilóg a képernyőről. Még egy érdekesség: A bunker zónáját nem írja ki a játék, hiába van bent a fájlban.
special: Ebből egyelőre csak két beállítás van. Az egyik a pantheon, ez a pantheon effektjét, és a körülötte lévő pajzsot rakja az adott modellhez. A másik a reactor, ami szintén a reactor speciális tulajdonságait alkalmazza a modellre. Valószínűleg még bővülni fognak ezek a special tulajdonságok később.
Fontos megemlítenem, hogy pontosan EGY reactoros, és EGY pantheonos épületnek kell lennie, különben nem megy a játék.
terrain: Itt is két lehetőség van. Az első a dont. Ez kikapcsolja a talaj simítását az épülethez.
A másik a fit, amitől az épület szintén a talajhoz fog illeszkedni, de most maga a modell fog eltorzulni.
pos, azaz position: Ez határozza meg a modell helyzetét egy koordináta rendszerben. Az első szám az X tengelyen lévő pozíciót jelenti, ez a játékban az északi irány a térképen. A második az Y tengelyt, azaz a magasságot; a harmadik a Z tengely, ez a keleti-nyugati irányt jelenti. A 0.00 0.00 0.00 koordináta jelöli a sziget középpontját. A sziget 2000x2000-es, de ezen kívül is lehet rakni épületeket.
Egyelőre elég nehéz épületeket pontosan elhelyezni a játékban, de a következő verzióban egy paranccsal az aktuális helyzetedet meg tudod nézni.

Az ojjektumok.ini-be bármennyi modellt be lehet írni, ezért a játékban is, de a sok modelltől belassul a játék. Még arra kell figyelned, hogy minimum kettő bunkert kell beraknod, különben a sziget közepére rak le. Nagyjából ennyit kell tudni erről, jó modolást mindenkinek!

Fontos! Az ojjektumok.ini le lett cserélve map.ini-re, és bővölt a teleportok, és kommentek beillesztésének lehetőségével! A játékból ki lett véve a "special" attribútum "reactor" értéke.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gameHUNter 2010.05.16. 11:48:03

"egy paranccsal az aktuális helyzetedet meg tudod nézni."
Ez a parancs a /coords a chatba kell beírni, és ki írja szintén a chatba, hogy mien koordinátákon állsz. :)

Foli · http://worldofoli.tumblr.com 2010.05.16. 14:51:59

Jogos, azóta már bent van a játékban.