Modolás - map.ini

2010.05.12. 21:37
|
Szerző: Womi
|
Szólj hozzá!

Az előbbi ojjektumok.ini-s cikk csak az épületek behelyezéséről szól, ebben a cikkben a teleportokról, és kommentek kezeléséről lesz szó.

Először is vegyük át a teleportokat: Maga a teleport a játékost áthelyezi egy másik helyre, fölösleges séta, vagy kocsikázás nélkül. Falakat, és még a szigetet körülvevő tengert is át lehet velük hatolni, akár még járműveket is el lehet velük teleportálni.

Na de lássuk is, hogy az értelmetlen kódolásból hogyan lesz könnyen kezelhető segítőtárs:

[SPECIAL:teleport]
comment=Megjegyzés
from=Koordináták [x y z]
to=Koordináták [x y z]
radius=Méret
visible=Látótávolság

 

Nos, kezdjük rögtön az első attribútum, a comment-el. Ha egy nagyobb modon dolgozunk, amiben rengeteg a teleport (pl Omod), akkor jó lesz tudni, hogy mi mit csinál. Ide be lehet írni, hogy honnan hova visz a teleport, mi a neve, vagy hogy milyen lényeges helyen van. Igazából csak felesleges csicsa, a játék nem csinál vele semmit se, a modderek válláról vesz le egy nagyobb terhet, a koordináták megjegyzését.
A következő a from és a to attribútum. Az előbbi megadja a teleport bejáratának helyét, az utóbbi pedig a kijárat helyét. Amennyiben azt szeretnénk, hogy a játékosok visszataláljanak a sziget egy eldugott pontjáról, Szent Péter kapujából, vagy az óceán közepéről, jó lesz létrehoznunk egy másik teleportot, ami a visszajutást segíti. Fontos, hogy két teleport koordinátái ne egyezzenek meg, mivel ekkor egy csúnya végtelen folyamatba kerülünk, ami néha a játék kifagyásához vezet.
Most következik a radius. Ezzel lehet beállítani a teleport méretét. 1 a standard stickman mérete, 3 és 5 között van a járműveké. Amennyiben a játékos nagy része (kb. 90%) a teleporton belül van, működik a dolog.
És végül, de nem utolsó sorban a visible. Azt állítja be, hogy hány egységnyi távolságról legyen látható a teleport. Minél nagyobb ez az érték, annál jobban lassul a játék. Ha egy belső térbe akarjuk vinni a játékost ajtón keresztül, 0 az ajánlott. Ha viszont szökőkutat akarunk, ami a szivárvány végéhez visz, nyugodtan lehet 70-80 is.


A másik speciális dolog a komment. Ezzel megjegyzéseket lehet a fájlba írni, például épületeket lehet csoportba fogni vele. A játékra nincs hatással, csak csicsa jelleggel van bent. Egyszerű használni, egy [special:comment] sor után máris írhatjuk megjegyzésünket.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.