Bocsánat, hogy a héten szinte alig volt új bejegyzés, eléggé sok dolgom volt, viszont ígérem, hogy mostantól visszaáll a régi rend. Kezdetnek jöjjön egy régi cikk, méghozzá a Magazin 2. számából a modolással kapcsolatban. Holnap már rendes cikk lesz =)
A mostani számban a legegyszerűbb fajta modolással, a képszerkesztéssel fogunk megismerkedni. Ezzel egyszerű, de mégis szép dolgokat lehet csinálni.
A következőket tudjuk így átalakítani:
- Jármű skinek
- Épületek textúrái
- Fegyverek textúrái
- Menüelemek, és egyéb kis dolgok
Ezek közül - szerintem - a jármű skinek modolása a legjobb, mert ölni is lehet vele. A többi inkább tesztelésre, látványtervre jó.
A következő fontos pont, maga a program, amivel képet lehet szerkeszteni. Létezik sok ingyenes képszerkesztő, például GIMP,Paint Shop PRO,InkScape. Aztán ott vannak a fizetős programok, mint a Photoshop. De lehet egyszerűen Paint-el is dolgozni, bár én ezt nem ajánlom.
És akkor jöhet a lényeg, maga a képszerkesztés. Fontos, hogy nem képszerkesztési tutorialt írok, tehát úgy láss ennek neki, hogy már valamennyire jártas vagy a témában, vagy ha nem, akkor először ismerd meg az egyik programot.
Jármű skinek:
Ezek a hummer.jpg, kerek.jpg (a hummer kereke), és az antigrav.jpg. Ezek elsőre bonyolultnak tűnhetnek, de felfedezhetőek rajta a jármű jellegzetes részei. Ezek a textúrák a modellek kiterített hálói, szóval minden megvan rajta, ami a modellen is. Másik módszer, hogy az ember új modellt is csinál, és ahhoz saját textúrát, de erről majd egy későbbi számban írok.
Fontos még megjegyezni, hogy a játékban 256x256-os felbontásúak ezek a textúrák, de akármekkorát berakhatsz, ha szebb minőségűt akarsz.
Épületek textúrái:
Ebből elég sok van. Viszont egy textúra több modellen is szerepel, pont ezért nem olyan egyszerű modolni. A másik gond az, hogy mozaik szerűen, ismétlődve vannak ezek a textúrák a modellen elhelyezve, így a módosítás is ismétlődik; nem lehet az épület egy bizonyos részét "átfesteni".
Fegyverek textúrái:
Minden fegyvernek egy textúrája van, mint a járműveknek. Lehet vele ölni,pont ezért érdekes dolog, hogy az ember kicsit javít a fegyver kinézetén, ha már unja az eredetit. Szintén akármekkora felbontású textúrát be lehet rakni. Itt van egy kép a piros quadomról:
Menüelemek, egyéb kis dolgok:
Sok egyéb dolog van még a data mappában, nem fogom felsorolni, meg lehet őket keresni. Amit érdemes kipróbálni, az a logó szerkesztése. A főmenüben jobb oldalt lent van a 4919 Software logója. Ez a data mappában 4919.png néven van, lehet helyette saját logót tervezni, mint ahogy én tettem:
Még lehet a kurzort, a minimap-en a dolgokat, vagy például a betöltő képernyőt kicserélni.